tisdag 22 mars 2011

Btw..

För en tid sen så tog Herrn hem traktorn och skottade ihop all snö på gården, våran gård, till 2 stora högar. Kanon ju om man vill åka pulka eller leka herren på täppan.. och så blev det ju lättare att skotta då man slapp lyfta spaden så högt över kanten för att tippa av..

I en av dessa högar dumpade herr kommungubbe en skopa slask idag... som han kört ihop på vägen ute då det töar en del här. Antar att det bara är att tacka och ta emot ? Ta med dig vägslasken hem till din gård istället, jag vill inte ha den på min, jag har så jag klarar mig... Pajas !

2 kommentarer:

Anita sa...

Era snöhögar såg kanske sådär typiskt kommun snöhögiga;)

Jennie sa...

Ja man kan ju hoppas att våran ickebefintliga gräsmatta inte tolkas som en enda stor grushög sen när det är dags att sopa gatorna då...